I think, therefore I am

"Act passionately, think rationally, be thyself"

I think, therefore I am

"Act passionately, think rationally, be thyself"

I think, therefore I am

Clavicula Nox is a symbol which means process of turning unconsciousness into a consciousness

در ته خوابم خودم را پیدا کردم...

پنجشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۹:۱۶ ب.ظ

Painting byL jeannebessette

در تاریکی بی آغاز و پایان
دری در روشنی انتظارم رویید.
خودم را در پس در تنها نهادم
و به درون رفتم: اتاقی بی‌روزن تهی نگاهم را پر کرد.
سایه‌ای در من فرود آمد
و همه شباهتم را در ناشناسی خود گم کرد.
پس من کجا بودم؟
شاید زندگی‌ام در جای گمشده‌ای نوسان داشت
و من انعکاسی بودم
که بیخودانه همه خلوت‌ها را بهم می‌زد
در پایان همه رویاها در سایۀ بهتی فرو می‌رفت.

                                                              من در پس در تنها مانده بودم.
                                                             همیشه خودم را در پس یک در تنها دیده‌ام.
                                                              گویی وجودم در پای این در جا مانده بود،
                                                              در گنگی آن ریشه داشت.
                                                              آیا زندگی‌ام صدایی بی پاسخ نبود؟

در اتاق بی‌روزن انعکاسی سرگردان بود
و من در تاریکی خوابم برده بود.
در ته خوابم خودم را پیدا کردم
و این هشیاری خلوت خوابم را آلود.
آیا این هشیاری خطای تازۀ من بود؟

                                                در تاریکی بی آغاز و پایان
                                                فکری در پس در تنها مانده بودم.
                                                پس من کجا بودم؟
                                                حس کردم جایی به بیداری می‌رسم.
                                                همه وجودم را در روشنی این بیداری تماشا کردم:
                                                آیا من سایۀ گمشدۀ خطایی نبودم؟

در اتاق بی روزن
انعکاسی نوسان داشت.
پس من کجا بودم؟
در تاریکی بی آغاز و پایان
بهتی در پس در تنها مانده بودم.

بی‌پاسخ | زندگی خواب‌ها | هشت کتاب

سهراب سپهری

نظرات  (۲)

حس کردم جایی به بیداری می رسم...

مثل همه شعرهای سهراب سپهری حس خوبی داشت.بعد از مدتها خوندن یه شعر خوب بود.

 

و همچنان امیدوارم حالتون خوب باشه و ایام‌کرونایی به سلامت پشت سر بگذارید.

پاسخ:
خوشحالم که همراهی میکنی، مرسی از انرژی مثبت و پیام محبت‌آمیزت ... امیدوارم سرحال و سرزنده باشی، و البته تبریک منو هم برای تولدت، پذیرا باشی! :))

مرسی از شما که سلیقه خوبی دارید.

بابت تبریک هم خیلی ممنونم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی